Kiiskisten sukuseuran vuosikokous 2022: Kolmas kerta toden sanoi

Kolmantena kesänä kahden peruutuksen jälkeen Kiiskisten sukuseuran kokous Heinäveden Valamossa vihdoin toteutui! Osallistujien määrä oli tosin alkuperäistavoitteesta pudonnut kolmannekseen ja korona viime vaiheessakin estänyt joidenkin tulon, mutta iloinen ja odottava puheenporina alkoi jo ilmoittautumisvaiheessa osallistumistarroja jaettaessa.

Alkuperäisen järjestelytoimikunnan pohjatyön turvin hallitus toteutti tapahtuman tilanteen mukaan sovelletusti, yhteisvoimin ja hyvässä sovussa. Sakari Kiiskinen tilaisuuden isäntänä toivotti väen tervetulleeksi, Anne Koukku lausui Lauri Pohjanpään Kalajuttu-runon, mieheni Raimo Kiiskinen Valamon luostarin rippi-isänä kertoi hieman Valamosta ja luostarilaitoksesta. Tervetulomaljoiksi kohotettiin Kontiomehun Kiiskisten sihahtavat kuohujuomat. Ravintola Trapesan lounas seisovasta pöydästä oli maittava, totta kai!

Varapuheenjohtaja Rauna Kiiskinen avasi virallisen vuosikokouksen etänä. Kokouksen puheenjohtajana toimi rauhallisen määrätietoisesti sukuseuran kunniapuheenjohtaja Harri Kiiskinen. Valpas sihteeri Helena Kiiskinen, tapahtumaa emännöivä rahastonhoitaja Ulla-Maija Reinikainen ja teknistä puolta hoiteleva Petri Kiiskinen hallitsivat myös ihailtavasti paikkansa ja tehtävänsä.

Vuosikokous valitsi sukuseuralle uuden puheenjohtajan ja viisi jäsentä, joista yksi jatkaa jo kolmatta kautta. Valituiksi tulivat Aune Mejri (puheenjohtaja), Meeri Brinck, Kalevi Kiiskinen, Sakari Kiiskinen, Katja Leinonen ja Elina Reinikainen. Helpottunut tunnelma näkyy kokouksen jälkeen kirkon edustalla otetussa yhteiskuvassa.

Osa kokousväestä lähti tämän jälkeen jo kotimatkalle. Parin tunnin tauon jälkeen kokoonnuttiin Trapesaan juhlaillalliselle, jossa Sakari ja Ulla-Maija aterioinnin lomassa nostivat joukon jalkeille pohtimaan tietokilpailuvastauksia. Muuten ei liikkumatilaa tiiviin sijoittelun takia oikein ollutkaan, mutta pöytänaapurit tulivat toki tutuiksi ja keskustelu kävi vilkkaana. Joidenkin kanssa jatkoa seurasi spontaanisti vielä sunnuntain aamiaisella.

Mieluisa uusi tuttavuus oli mm. standaarin saanut Olavi Tiirikainen, joka sukukirjaan oli ansiokkaasti tulkinnut venäjänkielisiä ortodoksisia kirkonkirjoja. Lupaavaa jatkoa tulevaisuutta ajatellen oli myös nuoremman väen edustajissa.

Mielen täyttää suuri kiitollisuus kaikesta siitä työstä, jota niin lukuisat henkilöt vuosien varrella sukuseuran hyväksi ovat pyyteettömästi ja aikaansa säästämättä tehneet. Kiitokset myös tämän vuosikokoustapahtuman järjestelyistä ja toteutuksessa!

Tervetuloa, uusi hallitus! Luottavaisina jäämme odottelemaan toimianne.

Marja Kiiskinen, mukana ollut rivijäsen

Kiiskisten sukukokous Valamossa

Valamossa oli paikalla viisi kuudesta uudesta hallituslaisesta