Kunniapuheenjohtajan avaussanat Valamon sukukokoukseen

Olen Harri Kalevi Kiiskinen ja yksi sukuseuramme alulle panijoista.

Minäkin olen saanut kunnian omalta osaltani tuoda tervehdyksen ja toivottaa Teidät tervetulleiksi Kiiskisten sukuseuran vuoden 2022 vuosikokoukseen tänne Heinäveden Valamon luostariin.

Seura perustettiin melkein päivälleen neljä vuotta sitten Kyyhkylässä 7.7.2018. Kiiskisten sukuseura on pärjännyt mielestäni oikein hyvin. Seura on saanut lyhyessä ajassa tosi paljon aikaan ja seuran talous on tällä hetkellä hyvässä kunnossa.

Meidänhän piti kokoontua täällä Valamossa jo vuonna 2020, mutta silloin iski koronapandemia, mikä laittoi kaiken uusiksi. Kyseinen pandemia ei ole hellittänyt vieläkään ja se vaikuttaa meidän nykyelämäämme edelleenkin kuten maskistani näette. Sen lisäksi tämä Ukrainan sota on lisännyt pahoinvointia koko maailmassa.

Mutta nyt olemme kokoontuneet tänne hiljaisuuden ja rauhan tyyssijaan Valamon luostariin valitsemaan sukuseuralle uutta hallitusta ja toivon, että löydämme tarmokkaat ja pätevät henkilöt viemään seuraamme seuraavat kaksi vuotta eteenpäin. Samalla voimme nauttia hienosta ympäristöstä, ruuasta ja luostarin hengestä. Toivonkin, että kun täältä poistumme koteihimme, jokaiselle jää hyvä, rauhaisa ja toiveikas mieli sukuseuran jatkosta.

Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kiitän tässä vaiheessa hallitusta hyvästä asioiden hoidosta sekä suuresta tehdystä työmäärästä. Olette uhranneet vapaa-ajastanne ison loven hoitaessanne sukuseuramme asioita huolella. Ajoittain se on varmaan ollut lähes kokopäivätyötä. Samalla kiitän myös toimikuntaa avustajineen, joka on mahdollistanut tämän Valamon tapaamisen.

Toivotan teille kaikille läsnäolijoille viihtymistä, tutustumista toisiinne ja ennen kaikkea terveyttä tuleviin vuosiin. Nauttikaa!

Harri Kalevi Kiiskinen
kunniapuheenjohtaja