Iisalmen Kiiskisten kesätapaaminen 2019

teksti Marketta Kuusela, Petäjävesi

Iisalmen sukuhaaran kesäpäivää vietettiin 29.6.2019 Hernejärven koululla. Kutsu oli kiirinyt kauas, osallistujia oli Helsingistä Lappiin ja jopa Meksikosta asti, kaikkiaan 67. Tapahtuma kiinnosti vauvasta vaariin ja mukava, että lapsia oli paljon. Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus (myös sukuseuran). Sukuseuran hallituksen jäsen Liisa Hänninen toivotti osallistujat tervetulleiksi, toi seuran johtoryhmän terveiset ja kertoi seuran viralliset asiat. Helena Kiiskinen selvitti, mitä reittiä Juvalta lähteneet Kiiskiset olivat siirtyneet Iisalmen seudulle ja mihin taloihin asettuneet asumaan. Nimiluettelo ulottui näihin aikoihin saakka. Liisa Juntunen kertoi Vieremän Kiiskisistä. Puheiden jälkeen oli loppukevennyksenä yhteislaulu “Kiiskisen ukilla oli talo”, tuttu sävelmä ja sanat Liisa Pulkkinen. Koulun portailla otetun yhteiskuvan jälkeen oli vapaata seurustelua, kahvia, grillimakkaraa ym. Oli mukava tutustua sukulaisiin, joita ei ole ennen tavannut ja päivittää nykytilannetta entisten tuttujen kanssa. Lapsilla riitti tekemistä, kun koulun kiipeilytelineet, keinut ja pallokenttä olivat käytettävissä. Heppatytöt kiersivät Sannan ja Amandan tekemää keppareiden esterataa. Aikuisten pelin, mölkyn voittopokaalin nappasi mukaansa Hannu Juntunen. Tapahtumassa myytiin 21 kassia ja sukuseura sai muutaman uuden jäsenen.

Telataipaleen Kiiskis-sukua kahta sukupolvea, setä Heikki Kiiskinen ja serkukset Raija Kröger ja Kyösti Kiiskinen

Telataipaleen Kiiskis-sukua kahta sukupolvea,
setä Heikki Kiiskinen ja serkukset Raija Kröger ja Kyösti Kiiskinen